We are blue shipping

Together with passion

NIEUW - ontdek onze DAP FCL Calculator

Track & Trace

LCL Afvaarten

Onze diensten

WAT BIEDEN WIJ

ZEEVRACHT

LCL & FCL met wereldwijde dekking.

Lees meer

WEGTRANSPORT

We werken samen met de meest toonaangevende en kwalitatieve partners in Noord-Europa.

Lees meer

LUCHTVRACHT

De snelste weg voor intercontinentaal transport.

Lees meer

MAGAZIJN

Snelle en professionele behandeling van uw cargo.

Lees meer

IT OPLOSSINGEN

Bespaar geld en tijd met onze blueWAY oplossing!

Lees meer

THINK BLUE

Wij bij Blue Shipping geven om onze planeet.

Lees meer

Over ons

WE ARE Blue

Blue Shipping is ontstaan in Antwerpen met het idee om de expediteur/NVOCC van de volgende generatie te worden.

Blauw ook omdat wij van een schone oceaan en zuivere lucht houden.   Verschillende initiatieven zijn genomen en zullen we nog nemen om bij te dragen tot een gezondere planeet.

Met meer dan 20 jaar ervaring als zee- en luchtvrachtexpediteur / NVOCC bieden wij een volledig palet aan diensten in transport & logistiek.    Specialisatie in LCL (Less then Container Load) groupage,  FCL (Full Container Load) en magazijnlogistiek.

Ons wereldwijd netwerk bestaat uit gelijkgestemde professionals die we specifiek selecteren om aan uw noden te voldoen.

Om in te spelen op de continue wijzigende veranderingen en eisen in de markt, investeren wij in een uiterst efficiënt en productief operationeel systeem, gecombineerd met innovatieve online IT oplossingen.   Zo kunnen wij onze klanten het best bedienen.

Integriteit, respect en partners is waar wij in geloven.   Ongeacht of je nu een klant, leverancier of werknemer bent.    We hebben elkaar allemaal nodig.

Ons lokaal netwerk van Europese distributiepartners helpt ons uw zendingen te volgen in heel Europa tot en van alle havens in de wereld.   En dit slechts met 1 klik !

Wij bieden u het extraatje dat u zoekt.

KIM TIRARD
CEO & Founder

Onze missie

Wij willen de nieuwe referentie in de markt worden.
Ons wereldwijde netwerk uitbreiden met gelijkgestemde partners voor elk product.
Blijven zoeken naar efficiëntere manieren om onze klanten te bedienen.

THINK BLUE

Wie houdt er niet van een blauwe hemel of een plons in de blauwe oceaan?
Wij bij Blue Shipping geven om onze planeet en vinden dat we moeten bijdragen waar we kunnen.

FAQ

VEELGEBRUIKTE TERMEN

(Non Vessel Operating Common Carrier)

Lancing Non-Vessel Operating Common Carrier (NVOCC) is een rederij die goederen vervoert onder zijn eigen House Bill of Lading, of gelijkwaardige documentatie, zonder dat die zeeschepen bezit. In plaats daarvan huurt een NVOCC ruimte van een andere rederij, of Vessel Operating Common Carrier (VOCC), die zij aan hun eigen klanten verkopen. Een NVOCC kan worden omschreven als een verlader voor de rederij en als rederij voor de verlader.

Hoewel NVOCC's gewoonlijk niet hun eigen magazijnen bezitten, bezitten velen hun eigen containervloot. Onder bepaalde omstandigheden kan een NVOCC ook als expediteur optreden.

De populairste scheepvaartmethode over de hele wereld is de populaire 20 voet lange zeecontainer (20' container). Zeecontainers zijn de meest efficiënte manier van transport over de hele wereld, omdat ze ontworpen zijn om naadloos te transporterentussen vrachtwagens, havengebonden materiaal, schepen en goederenwagons. Ze bestaan uit vele variaties om verschillende afmetingen en vormen van lading te kunnen vervoeren.
  • Dry Cargo Containers
  • High Cube Container
  • Reefer Containers
  • Flat Rack Containers
  • Open Top Containers

LCL shipping is een verzendmethode die wordt gebruikt voor kleinere zendingen. Wanneer de totale omvang van de goederen voor export niet groot genoeg is om een 20’ container te vullen. Wanneer LCL wordt gebruikt, worden de goederen nog steeds geladen in een 20’ zeecontainer en precies op dezelfde manier vervoerd, maar de goederen worden geladen in een gedeelde zeecontainer samen met de lading van de andere partij om de container te vullen (een geconsolideerde container). De vrachtkosten worden in rekening gebracht afhankelijk van het totale volume en gewicht van de zending. Het transporttarief wordt berekend per kubieke meter (m³) of per ton (1000kg) in gewicht, afhankelijk van wat groter is. Er zijn meer behandelingskosten bij het verschepen van LCL vracht als de paletten of kartons vaker moeten worden geladen en gelost.

Expediteurs helpen importeurs en exporteurs hun goederen op een veilige, efficiënte en kosteneffectieve manier te vervoeren. Naast het verplaatsen van zendingen kunnen expediteurs de douane inklaring organiseren en andere vormen van documentatie die vereist zijn in de internationale handel, evenals de maritieme verzekering en het beheer van de toeleveringsketen. Een expediteur beschikt over de professionele kennis om verschillende documenten voor te bereiden die nodig zijn voor het versturen van goederen over zee, weg, per spoor of door de lucht. Omdat voor elke wijze van transport een eigen vervoersdocument nodig is:
  • Air way bill (luchtvracht)
  • Bill of lading (zeevracht)
  • CIM (spoor)
  • CMR (landtransport)

Incoterms 2020 Blue

Freight Collect en Freight Prepaid zijn gangbare termen die worden gebruikt in internationaal transport. Het is van groot belang om het verschil te begrijpen, het is in feite een verklaring van de vraag wie alle internationale vrachtkosten zal betalen. Als u uw goederen exporteert onder 'Freight Collect'-voorwaarden (EXW, FCA, FAS en FOB zijn alle voorwaarden voor Freight Collect), betekent dit dat de importeur (uw koper) alle vrachtkosten aan zijn kant ‘zal afhalen’ en zal betalen, zult u helemaal geen vracht hoeven te betalen. Als u de exporteur bent en de goederen verkoopt op CFR, CIF, CPT, CIP, DAP, DPU- of DDP-voorwaarden betekent dit dat u de vrachtkosten betaalt (‘vracht Prepaid’ – u betaalt de vrachtkosten vooraf). Deze zijn gekoppeld aan de verkoopvoorwaarden van uw factuur. Als u uw goederen verkoopt onder ‘FOB’-voorwaarden (Free On Board) dan dekt u alleen de kosten om de goederen aan boord van het schip te krijgen. Alle kosten daarna worden in rekening gebracht aan de ontvanger van de goederen (geadresseerde) – dus het zal vrachtvervoer zijn. Deze vrachtvoorwaarden staan vermeld op de vrachtbrief, het document uitgegeven door de scheepvaartlijn of expediteur.

Breakbulk Cargo is geen erg populaire verzendmethode, omdat het over het algemeen wordt gebruikt voor overmaatse lading die niet in transportcontainers past. Elke lading die de lengte-, breedte- of gewichtslimitaties van een container van 40′ overschrijdt, wordt verscheept met een bulkvracht. De lading wordt boven op het dek van het schip geladen en moet met een kraan voorzichtig op zijn plaats worden geladen op de bovenkant van het dek. Grote machines, boten en staal zijn voorbeelden van goederen die door Breakbulk Cargo over de hele wereld worden geëxporteerd.

Unit Load Devices zijn speciaal ontworpen laadpallets en containers die worden gebruikt om vracht, bagage en post in vliegtuigen te laden. Met deze apparaten kunnen grote hoeveelheden lading veilig op 1 mobiele unit worden gebundeld en vastgebonden, zodat ze veilig kunnen worden vervoerd. De International Air Transport Association (IATA) is verantwoordelijk voor het publiceren van regels met betrekking tot het gebruik van Unit Load Devices. Ze kunnen ook worden aangeduid als een 'cargo pallet' of een 'PMC pallet'.
The Blue Way

Waarom ons kiezen

Snelle communicatie

Flexibele en snelle beslissingsprocessen. Bespaar tijd en geld via onze innovatieve, online tools op blueWAY.

24/7 support

Real time opvolgen van uw cargo via onze track&trace. Altijd bereikbaar per telefoon, e-mail of sociale media.

global view

100% Belgisch met een wereldwijde dienstverlening.